Zapotrzebowanie na etaty w call center jest stałe i raczej nie można narzekać na brak ofert pracy właśnie w tej branży. Wiadomo, że nie każdy będzie się do tego typu pracy nadawał, bowiem w dużym stopniu polega ona na działaniach w utrudnionych warunkach. Prowadzący firmy z sektora call center powoli mają dość pracowników rezygnujących z kariery po przepracowanych dwóch czy max trzech miesiącach. Proceder ten od pewnego momentu zaczął się powtarzać już zbyt często. Głównym powodem jest zmęczenie oraz utrudnione warunki pracy. Dlatego rekrutacyjne testy pracownicze dla zatrudnianych w call center mają za zadanie zrobić swoisty “przesiew”, by w branży na stanowisku obsługi klienta zostali tylko ci najlepsi i najbardziej odporni na stres!
Test rekrutacji w pracy marketera
Przypominamy, że praca w call center to nic innego jak obsługa telefoniczno – internetowa klientów, którzy mogą zdecydować się na dany produkt lub usługę. Obowiązujący testy rekrutacyjne w pracy marketera bierze pod uwagę badanie stopnia odporności na stres, pracę w hałasie oraz rozbudowany plan działania. Każdy test rekrutujący pracownika bada jego poziom empatii, sposoby na rozładowanie trudnych sytuacji oraz umiejętność współpracy w grupie, co nie zawsze w branży call center jest najważniejsze, ale niewątpliwie się przyda.
Pytania trafiające w testy rekrutacyjne dotyczą także przeszłości kandydata do pracy. Jeśli pojawia się odpowiedź o wcześniejszych, pozytywnych doświadczeniach w pracy call center i kandydat jest w stanie udowodnić, że na danym stanowisku przepracował minimum rok – jego notowania jako przyszłego kandydata do pracy w nowej firmie zdecydowanie wzrastają.
Pomocne dla koordynatorów i kierowników regionalnych testy rekrutacyjne dla pracowników call center w zasadzie niczym nie różnią się od standardowych testów zawodowych przeznaczonych dla typowych pracowników biurowych. W końcu najskromniej urządzone stanowisko pracy marketera w dużym stopniu przypomina stanowisko biurowe z mini wersji – jest blat, szuflada, komputer i telefon.
Testy rekrutacyjne dla pracowników – cechy fizyczne
Profesjonalne testy rekrutacyjne hr zawierają również szereg pytań dotyczących umiejętności fizycznych. Kandydat do pracy w określonym środowisku musi odznaczać się dobrym słuchem, umiejętnością wyciągania faktów z zalewu informacji, liczy się też dobry wzrok i przyzwyczajenie do pracy siedzącej przy komputerze i telefonie.
Również testy rekrutacyjne online solidnie badają obeznanie kandydatów z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Znajomość pakietu Office to zdecydowanie za mało, trzeba także orientować się w social mediach, badać profile społecznościowe, używać biegle komunikatorów audio oraz video, z czym starsze pokolenie może mieć pewien problem.
Do pracy w call center najchętniej przyjmuje się ludzi młodych, energicznych, którzy nie zniechęcają się do działania po kilku dniach obniżonych poziomów swoich wyników. Niezależnie od tego, z jakiej grupy wiekowej jest dany pracownik, wszystkie testy mają taki sam charakter.