Na skutek zmian wynikających z postępu cywilizacyjnego, a także z nieoczekiwanych zdarzeń na które ludzkość nie ma wpływu coraz powszechniejszym staje się zjawisko pracownika zdalnego, pracownika online czy też pracownika Home Office. Aktualna sytuacja uruchomiła pytania, dyskusje, szkolenia online, webinaria poświęcone pracy zdalnej, utrzymania wysokiej efektywności takiej pracy, kierunków w jakim będzie podążać świat biznesu wraz z pracownikami online.
Niestety nie wszystkie osoby mają predyspozycje osobowościowe aby pracować w trybie Home Office, dla dużej części pracowników bezpośredni kontakt z innymi osobami jest niezbędny do efektywnej pracy. Przyjrzyjmy się zatem jakie cechy są ważne podczas procesu wyboru pracowników którzy mogą pracować zdalnie w zaciszu domowym:
Osoby cechujące się wysokim poziomem będą zdecydowanie preferować zadania wymagające wyjątkowej staranności, są systematyczne, przestrzegają ścisłych reguł, dbają o szczegóły. Są mocno przywiązane do ogólnie przyjętych zasad i norm społecznych.
Osoby cechujące się wysokim poziomem nie zamartwiają się i nie popadają w skrajne nastroje. Dzięki zaufaniu do siebie i swoich umiejętności dostrzega pozytywne strony danej sytuacji, przez co jest mniej podatny na stres.
Osoba asertywna z łatwością przedstawia innym zarówno negatywne jak i pozytywne opinie. Obstaje przy własnym zdaniu i własnych interesach. Sprawnie wytycza granice, jeżeli chodzi o zachowanie innych.
Osoba z wysokim poziomem elastyczności lubi zmieniające się zadania i z łatwością dzieli pomiędzy nimi swoją uwagę. Z łatwością przerzuca się z jednego zadania na drugie. Szybko dopasowuje się do nowych okoliczności. Nie ma problemów z zaakceptowaniem zmian (np. nowych metod pracy).
Błędny wybór pracownika do stanowiska typu Home Office w konsekwencji będzie prowadziło do spadku jakości wykonywanych zadań, niskiej efektywności a po stronie samego pracownika do frustracji co w dłuższym okresie przyczyni się do wypalenia zawodowego. Zjawisko to jest wysoce szkodliwe nie tylko ze względu na zdrowie i dobre samopoczucie zatrudnionego, ale również z punktu widzenia ekonomii firmy.
Osoby poddane długotrwałemu działaniu stresu są wyczerpane psychicznie i fizycznie, a co za tym idzie pracują mniej efektywnie, skutecznie czy kreatywnie. Częściej zdarzają im się niezamierzone błędy, odczuwają skutki wypalenia zawodowego, a w skrajnych przypadkach odchodzą z pracy. Ma to destrukcyjny wpływ na funkcjonowanie całej organizacji powodując obniżenie produktywności i nadmierną fluktuację pracowników, a co za tym idzie – dodatkowe koszty.
Odpowiedzią na powyższe problemy może być:
Więcej informacji na temat profilowania cech osobowościowych dostępne pod info@hr24.com.pl lub +48 506 038 864.